Híd az online és a valós tér között: digitális kvízjáték a fenntarthatóbb játékélményért

Különleges kvízjátékot fejlesztett egy szegedi cég: digitális kvízjátékkal szeretnék ösztönözni azt, hogy az emberek meglássák maguk körül a szépet és elkezdjenek a természet kérdéseire válaszokat keresni. 

“Olyan digitális kvízjátékot álmodtunk meg, mely segítségével kisebb-nagyobb távok gyalogos megtételére ösztönözhetőek a felhasználók, eközben pedig játszva tanulhatnak, és akár személyes interakcióba léphetnek a játék állomások résztvevőivel”. – árulta el a szegedi CreatIT Solutions Kft. ügyvezetője, Ződi-Sipos Mária. 

A játék koncepciója és játékszabályai nagyon egyszerűek: egy adott helyszínen különböző pontokon QR kód vagy lokáció alapján interakcióba lépünk a játékosokkal. A Walk & Quiz játékot megnyitva információk, kérdések jelennek meg. A kérdésekre helyesen kell válaszolni, a helyes megfejtők pedig – az esemény vagy túra jellegétől függően – akár jutalomban is részesülhetnek.

Kiknek szól? 

  • Városoknak, akik szeretnék a turizmust digitális lábbal fellendíteni és látogatókat vonzani népszerű turisztikai látványosságaikhoz vagy akár kevéssé ismert túra útvonalaikhoz. 
  • Állatkerteknek, füvészkerteknek, akik szeretnék, hogy a látogatók a terület minden részére eljussanak, ne tévedjenek el, hanem az applikációval végig vezethetőek legyenek az útvonalon, és minden érdekességet megcsodálhassanak.
  • Múzeumoknak, akik szeretnék az ismereteket interaktív módon átadni.
  • Nagyvállalatoknak, akik a tréningeket szeretnék megújítani, és interaktív módon képzelni a munkavállalókat. 
  • Szállodáknak, hogy a gyermekek ne unatkozzanak, amíg a szülők a wellness részlegben pihennek.
  • Bevásárlóközpontokba, ahol tematikus rendezvények színvonala emelhető a Walk & Quizzel, például húsvéti “tojáskeresés” kvízkérdésekkel.
  • … és még sok más.

“A játékot dobozos termékként álmodtuk meg, hogy minden célcsoport megtalálja a számára legideálisabb konstrukciót, legyen szó rendszeres éves programok digitális felturbózásáról vagy egy-egy szezonális rendezvény, megmozdulás interaktívvá tételéről. A rendezvényszervezők például azért szeretik a Walk & Quiz koncepcióját, mert így a programok között egy plusz szórakozási lehetőséget kínálhatnak a látogatóknak, a kvízkérdések QR kódjait pedig gyakran helyezik el standokra, hogy az ott lévőkkel irányított interkacióba lépjenek a játékosok.” – mesélte Ződi-Sipos Mária, az ötlet megálmodója.

Azt is elmondta, a termék célpiaca egyelőre Magyarország, de nem titkolt szándékuk a külpiacra lépés is.

“Úgy látjuk, hogy ez lesz cégünk eddigi legsikeresebb terméke. Azt tapasztaljuk, és a statisztikák is azt mutatják, hogy az emberek szeretnek játszani, játszva tanulni, kvízeket kitölteni, és szeretnek játékosan új ismereteket szerezni. Pont erre nyújt megoldást a Walk & Quiz” – nyilatkozta Ződi-Sipos Mária.

A terméket az országban jelenleg több helyen is ki lehet próbálni, többek között például az Ópusztaszeri Csillagösvény Élményparkban, vagy a Szegeden a Városi BorKaland keretein belül.